Bestyrelsen

Hvem bestemmer?


Herning Musikskole er en selvejende institution, som overordnet ledes af en bestyrelse.

Bestyrelsen har det overordnede ansvar i forhold til musikskoledrift i Herning Kommune.

Bestyrelsen består af 7 medlemmer, hvoraf 2 forældrerepræsentanter for de umyndige elever, 1 elevrepræsentant for de myndige elever. En forældrerepræsentant samt elevrepræsentant vælges i lige år - en forælderrepræsentant i ulige år. Hertil kommer 1 medarbejderrepræsentant, 1 repræsentant for folkeskolens musikudvalg i Herning Kommune samt 2 poltisk udpegede repræsentanter.

De to politisk udpegede medlemmer vælges i forb. med kommunalvalg og sidder således 4 år ad gangen.

Musikskolens bestyrelse har indgået en driftsoverenskomst mellem skolen og Herning Kommune.
 

Bestyrelsen 2017

Martin Lundsgaard-Leth, udpeget af Herning Byråd - formand
Natascha Joof, udpeget af og blandt Herning Byråd
Per Andersen, elevrepræsentant for de myndige elever - valgt for 2017-2018 - næstformand
Morten Andreasen, udpeget af Musikudvalget for Herning Kommunes Folkeskoler
Camille Christensen, forældrerepræsentant - valgt for 2016-2017
Shamita Rix, forældrerepræsentant - valgt for 2017-2018
Tommy Slot, medarbejderrepræsentant

Suppleanter:
Ole Jespersen, for forældrerepræsentanten - valgt for 2016-2017

Sekretær:
Benedikte Sten Andersen, musikskoleleder

 

Driftsaftale

Herning Musikskoles bestyrelse og Herning Byråd har indgået en driftsaftale i 2004. Aftalen er revideret 2011.

Du kan finde driftsaftale, forretningsorden og vedtægter under dokumenter.

Accepter cookies på dette website

Vores hjemmeside bruger cookies for at optimere din oplevelse af hjemmesiden.

Du kan altid slette cookies via avancerede indstillinger i din browser.

Accepterer ikke cookies Accepterer functionelle cookies Accepterer alle cookies