Guitarundervisning

Guitarundervisning på Herning Musikskole

På Herning Musikskole kan du modtage guitarundervisning på alle niveauer - fra du er helt nybegynder, lidt mere øvet eller måske endda drømmer om at studere videre på MGK eller et musikkonservatorium.

Du kan starte med at spille, når du er 7 år, men er du yngre, er du stadig velkommen til at kontakte kontoret - der kan nemlig være undtagelser, så man kan starte med sin guitarundervisning tidligere.

Hvornår: mandag-fredag - kontakt kontoret for yderligere oplysninger
Hvor: Herning Musikskole, Nørregade 7C samt decentralt - se adresser ved tilmelding
Instrumentleje: guitar udlejes normalt ikke - kontakt kontoret for yderligere oplysninger

• Lindbjergskolen
  • Kildebakkeskolen
  • Tjørring Skole
  • Kibæk Musikskole
  • Aulum Kristne Friskole

Pris

Se alle vores priser her

Mere om guitarundervisningen

På musikskolen kan du på guitaren lære mange forskellige teknikker og musikgenrer. Vi vil introducere dig for en masse forskellige genrer, og hvis du er begynder, starter vi med at lære det grundlæggende omkring node- og rytmelæsning. Du kommer til at spille små melodier, og du vil også komme til at lære at spille akkorder. Det er forskelligt, om man lærer den ene eller anden teknik først - undervisningen er individuelt struktureret og passer til lige netop dig og dit niveau.

Du kan komme til at stifte bekendtskab med genrer inden for klassisk guitarspil, brugsguitar (akkordspil til sange), jazz, folkemusik, blues, rock … kun fantasien sætter grænser!

Når du starter til guitar, vil du som hovedregel få 20 minutters undervisning alene, men lærerne har også mulighed for at sætte elever sammen på kryds og tværs. På den måde får eleverne lov til at have forskellige former for sammenspil.

Soloundervisning og sammenspil er to undervisningsformer, der virkelig understøtter hinanden, og der lægges stor vægt på, at du kommer til både at spille alene og sammen med andre i løbet af din guitarundervisning. Når din lærer vurderer, at du er klar, kan du endda starte i Guitarorkestret på musikskolen. Her spiller du sammen med en masse andre guitarelever og lærer nye, søde guitarister at kende i fællesskabet. Og du kan også melde dig ind i Bandklubben, hvor det handler om at lave og spille sin helt egen musik.

• Hans Carl Nagel
  • Thomas Bøgh Jensen