Ukuleleundervisning

Undervisning i ukulele på Herning Musikskole

Ukulele er for dig -hvad enten du er barn, ung eller voksen-, som har lyst til at fordybe dig i den sprøde klang og særlige tuning. Ukulelen har sit helt eget musikalske udtryk, som du ikke finder på andre strengeinstrumenter.

Du kan starte med at spille, når du er 6 år, men er du yngre, er du stadig velkommen til at kontakte kontoret - der kan nemlig være undtagelser, så man kan starte med sin ukuleleundervisning tidligere.

Hvornår: mandage-torsdage - kontakt kontoret for yderligere oplysninger
Instrumentleje: ukulele udlejes normalt ikke - kontakt kontoret for yderligere oplysninger

• Lindbjergskolen
  • Kildebakkeskolen
  • Tjørring Skole
  • Kibæk Musikskole
  • Aulum Kristne Friskole

Pris

Se alle vores priser her

Mere om undervisningen

Ukulelen har kun fire strenge, og den fås i flere forskellige størrelser - derfor passer den til både små og lidt større hænder.

Ukulelen kommer oprindeligt fra Portugal, men de fleste forbinder den i dag med Hawaii, hvor det nærmest er et ‘nationalinstrument’.

På ukulele er der altid noget at lære, men samtidig er det utrolig nemt at komme i gang med at spille ukulele.

I undervisningen vil du komme til at lære akkorder til melodier og sange, noder, tabulatur/tabs, fingerspil, solostykker og sammenspil. Og du vil også få mulighed for at spille på andre instrumenter fra ukulelefamilien.

Samtidig vil du løbende få mere og mere erfaring med musikkens verden -  både praktisk ved at spille musik og teoretisk ved at lære forstå musik.

Vil du gerne i gang med at spille musik, og vil du gerne have det til at lyde af noget ret hurtigt? Så er du havnet på rette instrument. I ukuleleundervisningen lærer du melodispil og de mest almindelige akkorder, og hvis du har lyst, kan du også synge nogle sange til. Ukulele er et godt sted at starte, hvis du på sigt godt kunne tænke dig at spille f.eks. guitar, bas eller violin med mere.

• Thomas Bøgh Jensen
  • Rasmus Boje-Nielsen