Ungdomsorkestret

Ungdomsorkester på Herning Musikskole

Herning Musikskoles Ungdomsorkestre består af ca. 25 unge mennesker i alderen 10-19 år. Orkestret består af både strygere, blæsere og … Vi spiller fortrinsvist rytmisk musik, men du kommer også til at møde mere klassiske stykker.

For at være med i Ungdomsorkestret skal du have spillet på dit soloinstrument i ca. 2 år, og det er en rigtig god idé at tage en snak med din lærer om, hvornår du er klar til at starte i orkestret.

Start: fra 9 år
Hvornår: tirsdage kl. 17.15-18.45 - kontakt kontoret for yderligere oplysninger
Antal gange: undervisning ugentlig - du kan tilmelde dig hele året

Pris
Ungdomsorkestret er for dig, der er soloelev på musikskolen i forvejen, og tilbuddet er derfor gratis!

Er du ikke soloelev? Se mere om alle vores musiktilbud lige her!

Mere om Ungdomsorkestret

I løbet af skoleåret giver vi koncerter rundt omkring i byen, og vi arbejder hvert år på at komme på en tur sammen - enten i Danmark eller i udlandet, og Ungdomsorkestret har ved flere lejligheder besøgt andre musikskoler i Tyskland.

I Ungdomsorkestret er det eleverne, som er med til at bestemme repertoiret.

I forbindelse med orkestret er der etableret en forældreforening, som altid hjælper og støtter op om arrangementer som julefrokost, koncerter, rejser og andre sjove ting.

Orkesterlederne er alle fra musikskolen, og det er Jesper Blæsbjerg Sørensen, Tommy Slot og Troels Richter.

• Jesper Blæsbjerg Sørensen
  • Troels B. Richter