0-1 år / Babyrytmik (8-uger)

Babyrytmik

Babyrytmik for 3-12 mdr. på Herning Musikskole

Giv dit barn en musikalsk start på livet med babyrytmik på Herning Musikskole. Sammen med andre nybagte forældre kan du komme til babyrytmik, fra dit barn er blot 3 mdr. gammelt - og I kan fortsætte, indtil dit barn er 12 mdr.

Holdene varer i 8 uger ad gangen, og man kan derfor tilmelde sig flere gange i løbet af et år.

Vi har hold for børn på 3-6 mdr. og et for børn på 7-12 mdr. På den måde kan dit barn møde musikken med børn, som er jævnaldrende, og undervisningen tilrettelægges efter lige netop deres behov.

ALDER: 3-6 MDR.ALDER: 7-12 MDR.
Torsdage kl. 12.30-13.15Torsdage kl. 13.30-14.15

EFTERÅR 2023
FORÅR 2024
24. august - 12. oktober18. januar - 14. marts 2024
26. oktober - 14. december4. april - 30. maj 2024

• Det koster i alt kr. 352,- (8 undervisningsgange)
    Bemærk, at man ikke kan udmelde sig et 8-ugers forløb

Af hensyn til balancen mellem børn og voksne i rummet kan der kun deltage én voksen pr. barn.

HUSK AT TILMELDE DIT BARN SOM ELEV - og dig selv om værge/betaler

Undervisning i babyrytmik på Herning Musikskole

Når man synger og danser med sit barn, skabes der et unikt samvær mellem barnet og mor eller far, og gennem kontakt, musik, bevægelse og sang kommer nærværet helt i centrum.

Forskningen tyder på, at starter man tidligt med at spille musik og synge med sit barn, så får barnet hurtigere sprog, får lettere ved at lære nye ting og får styrket sine sociale kompetencer i højere grad end jævnaldrende, som ikke er blevet stimuleret musikalsk i sin opvækst.

I babyrytmik får I muligheden for at lære musikken og den forbindelse at kende, og I behøver slet ikke at kunne hverken spille eller synge rent for at være med. Der er plads til alle, og gennem både nye og allerede kendte sange får I tips og tricks med jer hjem efter undervisningen - idéer til, hvordan musikken kan blive en del af hverdagen for jer. For musikken kan være alle steder - både i bilen, på puslebordet, på legepladsen, til sovetid… kun fantasien sætter grænser.

Når I kommer til babyrytmik, bruger vi sange, fagter, bevægelser, lydlege med rasleæg og mange andre gode og sjove øvelser, som er nemme at tage med hjem.

Der er plads til alle børn på holdene. Om du har et livligt eller et stille barn, finder vores dygtige underviser en god balance i undervisningen, og der plads til alle slags humør og behov for bleskift og amning. Vores underviser er også altid klar til at hjælpe jer, hvis I har nogen spørgsmål - både før, under og efter undervisningen.

Der er sofagrupper og legeomgivelser i musikskolens foyer, hvis I får brug for en pause eller for at amme. Der er også opstillet en mikroovn, hvis I får brug for at varme mælk, grød eller andet. Og der er masser af plads til barnevogne.

I kan tilmelde jer til babyrytmik allerede nu - også selvom det først bliver aktuelt for jer på et senere tidspunkt. Skriv blot perioden, I ønsker at tilmelde jer, i kommentarfeltet i tilmeldingen, så sørger vi for at tilmelde jer det rigtige hold.

• Anna Klinkby Østergaard