Accordeonundervisning

Undervisning i accordeon og harmonika på Herning Musikskole

Accordeon er en nyere type harmonika, og den giver dig de samme muligheder for at spille flerstemmigt i begge hænder. Det er lidt, ligesom når du spiller orgel, keyboard eller klaver, hvor du bruger både din højre og din venstre hånd. Accordeon egner sig derfor rigtig godt til at spille både klassisk musik, jazz, pop eller rock.

Hvornår: mandage-onsdage og fredage* - kontakt kontoret for yderligere oplysninger
Instrumentleje: kr. 650 pr. år

• Aulum Kristne Friskole
  • Timring Skole
  • Tjørring Skole

Pris

Se alle vores priser her

Mere om accordeon

Hvis du ikke allerede kender accordeonet, så læs godt med! Det er nemlig et virkelig alsidigt instrument, og det er faktisk slet ikke så svært at spille på, som det måske ser ud til.
Accordeonet har en klang, som er meget let at genkende (tænk parisisk fortovscafé), og som instrument kan den rumme flere forskellige toner på én gang. Den har både knapper og taster, som styres med højre og venstre hånd, og på den måde virker harmonikaen en smule ligesom et klaver.
Accordeon er ofte forbundet med den ældre og traditionelle spillemandsmusik, og i rigtig mange lande indgår den som en del af de traditionelle instrumenter. MEN instrumentet har været igennem en rivende udvikling gennem de seneste 60 år, og det gør, at instrumentet i dag også kan bruges i en helt masse andre sammenhænge!
Accordeonet er med sine præfabrikerede akkorder i bassiden helt genial til folke- og spillemandsmusik. Man kan få harmonikaer med tangenter eller knapper i diskantsiden.

• Allan Harboe Karlsson