Om os

Herning Musikskole tilbyder musikundervisning både til de yngste, som kan starte til babyrytmik og fortsætte på børnehold og til dem der vil gå til musik og lære at spille et instrument eller deltage i orkester eller sammenspil i band. Igennem et helt børne- og unge liv kan man deltage i aktiviteter og koncerter til glæde for fællesskabet og  samarbejde med andre kulturelle aktører i Herning Kommune. Undervisningen varetages af professionelle musikere og undervisere, der overvejende er uddannet på musikkonservatorier både i Danmark og i udlandet.

Overalt hvor musikskolen er i gang med undervisningen, lyder mange forskellige toner, spændende rytmer og skønne klange fra mange forskellige musikinstrumenter og sangen løfter sig helt op over taget.

På Musikskolens hjemmeside kan du finde oplysninger om musikskolens undervisning lige fra instrumental- og sangundervisning til de mange spændende kor- og sammenspilstilbud i mange forskellige orkestre.

Du er altid velkommen til at besøge musikskolen og høre nærmere om mulighederne. Selvom du måske ikke har et instrument, kan vi godt hjælpe dig i gang alligevel.