Vores undervisere

• Bratsch
  • Violinklasser, Brændgårdskolen
  • Ungdomsorkestret
Jeg fik interessen for musik fra min far, som var violinist. Jeg har spillet violin siden jeg var barn - og synes, at musikken har givet mig mange fantastiske oplevelser. Det at lære at spille violin kræver, at man øver sig og finder roen til det. Man kan lære at spille på hold, med én forælder eller soloundervisning. Jeg vægter meget at tage udgangspunkt i eleven, og forsøger fra starten at skabe glæde ved at spille. Jeg synes det er vigtigt, at man tidligt kommer til at deltage i musikalske fællesskaber, for også at føle glæde ved at spille sammen med andre. Jeg er uddannet violinist og bratschist, som jeg underviser i på Herning musikskole. Jeg er også Suzuki-lærer, som især henvender til de yngste elever. Jeg har taget efteruddannelse i direktion i DAOS. Jeg bruger også MMG (Music Mind Games) i min undervisning, som jeg har været på efteruddannelse i. Jeg er selv aktiv musiker og assisterer i forskellige orkestre.

E-mail: troels_richter@hotmail.com