Soloundervisning

Her kan du se alle vores tilbud i alfabetisk rækkefølge. Du kan også kigge i menuen til venstre for at se, hvilke soloinstrumenter du kan melde dig til.

Trompet/cornet

Trompet- eller cornetundervisning på Herning Musikskole

Du kan også få undervisning i trompet eller kornet på Herning Musikskole. De to instrumenter ligner hinanden en del, men kornetten er mindre, og den har en lidt blødere klang end trompeten. Du kan starte med at spille på enten det ene eller det andet instrument, fra du er 6 år gammel, og din lærer kan hjælpe mig med at finde ud af, hvilken en af de to, du skal vælge.

Hvornår: tirsdag og onsdage - kontakt kontoret for yderligere oplysninger
Instrumentleje: kr. 650 pr. år

• Tjørring Skole
  • Kildebakkeskolen

Pris

Se alle vores priser og muligheder for undervisningstyper lige her

Mere om undervisningen

I undervisningen øver du teknikker til at lære at spille, og du lærer at trække vejret rigtigt - ja, det er faktisk noget, man skal øve sig på, når man skal spille trompet eller kornet! Sammen med din lærer skal du arbejde med forskellige stilarter, og du kan få lov til at spille alt fra klassisk musik til jazz.

Du kommer til at spille både efter noder og uden noder - på den måde øver du både din nodelæsning og dine ører, når ud spiller. I undervisningen bruger din lærer også ‘play along’-CD’er, så du meget lettere kan øve din musik derhjemme.

Du kan selv vælge, om du vil have undervisning alene med din lærer, eller om du vil have undervisning med en eller to andre elever (det kalder vi for “småhold”). Hvis I er to elever, kan I få i alt 30 min. undervisning, og hvis I er tre elever, kan I få i alt 45 min. undervisning. Kontakt kontoret og hør mere om dine muligheder.

Trompeten og kornetten er begge meget velegnede til sammenspil, og udover den individuelle undervisning og undervisningen på småhold har musikskolen undervisning i sammenspil i forskellige grupper og genrer - for eksempel blæserrensembler, Ungdomsorkestret, Koncertorkestret, HASO og Night Train Big Band. Der er et stort socialt element i at lære at spille, og sammen spiller vi koncerter, bruger tid på at hygge os og tager på ture i Danmark og i udlandet.

Fra du er ca. 10 år gammel, er der mulighed for, at du kan spille med i musikskolens ungdomsorkester. Er du teenager eller voksen, har du mulighed for at deltage i de andre orkestre. Tag en snak med din lærer for at finde ud af, hvad netop du skal starte i.

• Jesper Blæsbjerg Sørensen