Soloundervisning

Her kan du se alle vores tilbud i alfabetisk rækkefølge. Du kan også kigge i menuen til venstre for at se, hvilke soloinstrumenter du kan melde dig til.

Banjo (femstrenget)

Banjoundervisning på Herning Musikskole

Du kan få undervisning alene sammen med en musiklærer. Her lærer du at mestre instrumentet helt fra scratch, og du får god tid til at komme i dybden med banjoen. Du lærer både basale og udvidede teknikker, fingersætninger, toner på strengene og båndene – og hvis du ikke lige ved, hvad bånd er, lærer du selvfølgelig også det!
Er du mere øvet, lover vi, at vi også har udfordringer til dig, så dit spil kan blive endnu bedre.

Hvornår: tirsdage, torsdage og fredage - kontakt kontoret for yderligere oplysninger
Hvor: Herning Musikskole, Nørregade 7C samt decentralt - se adresser ved tilmelding
Instrumentleje: banjo udlejes normalt ikke - kontakt kontoret for yderligere oplysninger

• Aulum Kristne Friskole

Pris

Se alle vores priser her

Mere om banjoundervisning

Får du undervisning alene, kan du vælge alt imellem 15-40 minutters undervisning om ugen. Den 5-strengede banjo egner sig særligt godt til bluegrass og countrymusik, så det tager vi udgangspunkt i. Du må meget gerne selv komme med noget musik, du gerne vil spille – selvfølgelig handler det om at lære at spille, men det handler mest om at have det sjovt.

Du kan også spille på et mindre hold, hvor I er flere, der får undervisning på én gang. Her får I eksempelvis 15 minutter hver, og hvis I er tre elever sammen, deles I om tre kvarters undervisning. Det er en lidt billigere løsning, hvor I samtidig har mulighed for at lære at spille banjo i fællesskab. Der er ikke helt så meget tid til fordybelse, men til gengæld kan du spille sammen med gode venner – eller få helt nye venner.

Og så kan du selvfølgelig også spille i band med andre elever fra musikskolen. Musikken og fællesskabet når helt nye højder, når vi kan spille sammen. Vi bruger musikken til at skabe fællesskaber, og vi bliver pludselig en del af noget, der er større end os selv.
Hvis du spiller i et band, samtidig med at du får undervisning alene eller på et lille hold, styrker du dine musikalske kompetencer, fordi du får trænet både dine færdigheder på banjoen, dine ører, når du lytter til de andre, og din timing i et sammenspil.

Hvis du er i tvivl om, hvilken slags undervisning du skal vælge, så ring ind til vores kontor på musikskolen. Vores sekretærer sidder klar til at hjælpe dig, så du kan starte det helt rigtige sted. Hvis du ikke selv har en banjo, kan du låne en på musikskolen.

Vil du gerne ud at købe din egen banjo? Så vil vores banjolærer meget gerne hjælpe dig med at finde en! Du kan også få hjælp til at finde gode fingerplektre – plektrene til banjoen er lidt anderledes end guitarplektre, for de sidder typisk hele vejen rundt om fingeren.

Herning Musikskole kan du få undervisning i den 5-strengede banjo – og det er lige den 5-strengede, der bliver brugt i bluegrass.

• Zourab Chatberachvili