Kor

Kor og sang

På musikskolen kan du lære at synge i kor eller helt selv!

Klik dig ind på de forskellige tilbud nedenfor og læs mere om, hvad du kan!

Mere om den rytmiske korskole

I vores rytmiske korskole vil du møde alle mulige popsange - både hits og mindre kendte sange, som er topfede at synge!

Når du går i korskolen, er der vildt mange sjove ting at lave med sangvennerne:

• I skal på korweekender
  • Der er sommercamp
  • I skal synge til koncerter sammen

Vores fokus er at fremme og værne om sangglæden og skabe tryghed til, at du kan finde din helt egen sangstemme. Sammen skal vi lære om, hvordan man bruger sin stemme sammen med andre, og vi skal lære sangerfærdigheder og at være fri i kroppen til virkelig at mærke musikken.

Vi lægger også stor vægt på, at alle tager ansvar for at være en del af fællesskabet - både socialt og musikalsk. På den måde bliver det sjovere at være med for os allesammen!

Korskolen er også en 'trappe', hvor man kan rykke videre fra Spirekoret Puls til Lyrik og fra Lyrik til RumKlang, når man har alderen og er klar til det. Og du kan også søge om optagelse i både Lyrik og RumKlang, selvom du ikke har gået i nogen af de yngre kor!

Vi glæder os til at synge med dig!