Herning Amatørsymfoniorkester (HASO)

Herning Amatørsymfoniorkester (HASO)

Herning Amatørsymfoniorkester, HASO, er mødestedet for spilleglade amatørmusikere fra store dele af Midt- og Vestjylland. Der er ca. 35 medlemmer i orkestret, som repræsenterer både øvede amatørmusikere og unge mennesker, hovedsageligt elever fra Herning Musikskole, der er på vej i den symfoniske musik.

HASO ledes professionelt af dirigent Milica Obucina og strygerinstruktør Hanne Askou.

Hvornår: Mandage kl. 19.00-21.30 (sæsonen løber fra august til maj)
Koncertaktivitet: 4-5 koncerter årligt, herunder den traditionsrige Familiejulekoncert i Herning Kongrescenter
Optagelsesbetingelser: Godt instrument- og nodekendskab (der er mulighed for at komme på prøve i orkestret i en kortere periode)

KONTINGENT

• Medlemmer over 25 år: kr. 1.891 (betales i 2 rater)
  • Studerende under 25 år: kr. 945 (betales i 2 rater)
  • Nuværende elever på musikskolen under 25 år: Gratis

TILMELDING

Hvis du er interesseret i medlemskab, så kontakt orkestrets formand Dorthe Dalsgaard for at høre mere.

E-mail: dortdals@icloud.com

Ønsker du at melde dig ind i orkestret, kan du gøre det lige nedenfor.

Tilmeld dig her

Om HASO

Herning Amatørsymfoniorkester hører under Herning Musikskole som selvstændig forening. Orkestret har i nært samarbejde med musikskolen og dens lærere et vedholdende fokus på løbende at integrere musikskolens elever og dermed være med til opretholdelsen af fødekæden for klassisk musik i Danmark.

HASO giver amatørmusikere i alle aldre mulighed for at udvikle sig musikalsk i et klassisk ensemble, ledet af en professionel dirigent og instruktør, som sikrer gennemførelsen af 4-5 årlige koncerter med et tilfredsstillende musikalsk niveau over for de ca. 1.500 publikummer, som i snit årligt overværer koncerterne. Der samarbejdes lejlighedsvist med professionelle assistenter og solister.

HASO har igennem en lang årrække været den bærende musikalske kraft i den traditionsrige Familiejulekoncert i Herning Kongrescenter i samarbejde med skolerne i Herning Kommune, Herning Musikskole og Den Jyske Sangskole. Ved denne lejlighed medvirker tidligere medlemmer af HASO, elever og lærere fra musikskolens Ungdomsorkester og de seneste år ligeledes med deltagelse af medlemmer fra Esbjerg Ungdomssymfoniorkester.

Du kan læse meget mere om HASO, Milica Obucina og Hanne Askou på orkestrets egen hjemmeside: www.haso.dk

Du kan også finde HASO på Facebook: www.facebook.com/HerningSymfoni

E-mail: post@herningmusikskole.dk